Zwracająca uwagę czystością linii stylistyka, innowacyjny kokpit i rekordowo niska emisja CO2 w połączeniu z unikalnymi doznaniami z jazdy
Styliści i konstruktorzy PEUGEOT stworzyli śmiały, intuicyjny w obsłudze i nowoczesny hatchback o rasowej stylistyce.
Dzięki nowej modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) NOWY PEUGEOT 308 wyróżnia się kompaktowymi wymiarami (4,25 m) i obniżoną masą (-140 kg). Zapewnia unikalne doznania z jazdy oraz rekordowo niski poziom emisji CO2 (od 82 g/km, spalanie od 3,1 l/100 km).
Wnętrze, które zwraca uwagę wysmakowaną stylistyką i czystością linii oraz innowacyjnym rozwiązaniem miejsca kierowcy – PEUGEOT i-Cockpit, gwarantuje zupełnie nowe wrażenia z jazdy.
Wysoki poziom jakości, będący efektem bardzo ambitnych założeń konstrukcyjnych, pozycjonuje ten model w czołówce segmentu i stanowi potwierdzenie zdecydowanie wyższych aspiracji nowych modeli Marki.
Rynek zdominowany przez hatchbacki
NOWY PEUGEOT 308 jest reprezentantem strategicznego segmentu C, który stanowi jedną trzecią sprzedaży samochodów w Europie. Jest to dynamiczny i niesłychanie konkurencyjny rynek, na którym najczęściej spotykaną wersją nadwozia pozostaje hatchback (43%) wyprzedzający zdecydowanie SUV-y/CUV-y (26%) i vany (16%).
Ich nabywcami są głównie małżeństwa niemające dzieci na utrzymaniu, zwracające uwagę na technologie oraz ekologię. Cenią sobie możliwość ucieczki od codzienności, poszukują również wysokiej jakości oraz przyjemności z prowadzenia samochodu.
NOWY PEUGEOT 308 stanowi atrakcyjną alternatywę, wyraźnie wyróżniającą na tle rynkowej oferty dzięki koncepcji opartej na 4 kluczowych pojęciach: wydajności, stylistyce, doznaniach z jazdy i wysokiej jakości.
Koncepcja gwarantująca doskonałe parametry użytkowania
Kompaktowy i lekki
NOWY PEUGEOT 308 jest najbardziej kompaktowym hatchbackiem w tym segmencie – jego długość wynosi 4,25 m, wysokość 1,46 m, a szerokość sięga 1,80 m. Przedni i tylny zwis zostały skrócone dzięki nowej platformie EMP2, która umożliwia rozmieszczenie kół na skrajach nadwozia. Przyjęte wymiary zapewniają autu zdecydowanie dynamiczną sylwetkę i gwarantują przestronne wnętrze.
Bagażnik o pojemności 420 dm³, w tym 22 dm³ pod podłogą (bez koła zapasowego) i 398 dm³ z kołem dojazdowym, stanowi rekord z tym segmencie. Nisko położony próg załadunku i szeroki otwór ułatwiają korzystanie z przestrzeni bagażnika.
(szczegółowy opis na str. 10)
Obniżona o 140 kg masa i innowacyjne rozwiązania
NOWY PEUGEOT 308, którego masa została obniżona o 140 kg, jest najlżejszym samochodem w segmencie.
Aby osiągnąć ten wynik, konstruktorzy wykorzystali najnowszą platformę EMP2. Umożliwia ona zmniejszenie masy o ok. 70 kg, rozkładające się w następujący sposób:
• 27 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnych gatunków stali, materiałów kompozytowych i aluminium.
• 10 kg dzięki innowacyjnym procesom montażu.
• 33 kg dzięki optymalizacji konstrukcji.
Poza obniżoną masą platformy, dodatkowych 70 kg wypracowano poprzez optymalizację masy każdej części przy zachowaniu identycznych parametrów użytkowych. Przykładem jest maska silnika, wykonana z aluminium.
Dodatkowo zastosowanie stali o wysokiej granicy sprężystości, innowacyjnych materiałów oraz przeprojektowane części umożliwiły znacznie obniżenie masy auta. Jest to pierwszy na świecie model, w którym dolna część tylnej klapy została wykonana z kompozytu - tworzywa termoplastycznego. Ten lekki i zarazem sztywny materiał pozwolił na zmniejszenie masy klapy o 3 kg.
(szczegółowy opis na str. 11)
Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w celu zmniejszenia zużycia paliwa
NOWEGO PEUGEOT 308 wyróżnia doskonała aerodynamika. Dzięki współczynnikowi Cx wynoszącemu 0,28 i Scx na poziomie 0,63 m² plasuje się on wśród najlepszych hatchbacków w tym segmencie. Taki wynik jest rezultatem zastosowania sterowanych przepustnic i ekranów pod podwoziem platformy EMP2 tworzących płaską, jednoelementową podłogę. Już na wstępnym etapie procesu projektowego styliści uwzględnili wymagania związane z przepływem powietrza. Aerodynamika, podobnie jak masa, jest kluczowym czynnikiem pozwalającym na zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko.
Efektywne silniki o rekordowo niskiej emisji CO2
W chwili debiutu rynkowego NOWY PEUGEOT 308 będzie wyposażony w gamę silników benzynowych najnowszej generacji od 82 do 155 KM o emisji CO2 od 114 g/km. Gamę otwiera 3-cylindrowy silnik benzynowy. Pozostałe dwa to jednostki THP (zdobywca nagrody „Engine of the Year 2013”). Silniki wysokoprężne w technologii e-HDi o zredukowanej nawet do 93 g/km emisji rozwijają moc od 92 do 115 KM.
Te niezwykle oszczędne jednostki mogą być oferowane razem z oponami o ultra niskich oporach toczenia, opracowane na zasadzie wyłączności we współpracy z Michelin. Te nowej generacji opony umożliwiają obniżenie emisji CO2 średnio o 3 g/km, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni i zachowaniu identycznej trwałości jak opony standardowe. Będzie w nie wyposażona ponad jedna trzecia modeli.
Na wiosnę 2014 r. w NOWYM PEUGEOT 308 pojawią się nowe technologie, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji w tym segmencie (82 g CO2/km, co daje spalanie na poziomie 3,1 l/100 km) i automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów nowej generacji.
BlueHDi to nazwa handlowa silników wysokoprężnych Marki spełniających wymagania Euro 6. Technologia BlueHDi jako jedyna łączy funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych (FAP) pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa. Umożliwia spełnienie norm Euro 6 dla silników wysokoprężnych, co pozwala na redukcję do 90% NOx oraz optymalizację emisji CO2 i zużycia paliwa, jak też eliminację 99,9% cząstek stałych.
(szczegółowy opis na str. 14)
Rasowy i czysty design
Unikalna stylistyka
„NOWY PEUGEOT 308 zwraca uwagę czystością linii nadwozia i zaawansowaną technologicznie stylistyką, budzącą poczucie solidności i jakości”.
Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylu PEUGEOT
NOWY PEUGEOT 308 wyróżnia się doskonałymi proporcjami. Czysta linia nadwozia nadaje mu atletyczny wygląd, zapewniając idealną wprost równowagę między elegancją, sportowym charakterem i jakością wykonania.
Duży, centralnie umieszczony z przodu grill z chromowanym obramowaniem podkreśla elegancję i prestiżowy charakter NOWEGO PEUGEOT 308. Najwyższe wersje są w standardzie wyposażone w reflektory typu Full LED, co stanowi nowość w tym segmencie. To mocny i charakterystyczny znak rozpoznawczy tego modelu z efektem „kociego spojrzenia”. Jednocześnie lampy zapewniają wiązkę mocnego, skupionego światła - podkreślając zaawansowanie technologiczne modelu.
Szeroki wlot powietrza z umieszczonymi w pasie dolnym światłami przeciwmgielnymi i kierunkowskazami dopełniają charakteru świadczącego o dynamice i solidnej konstrukcji.
Charakterystyczna, precyzyjnie wyglądająca linia NOWEGO PEUGEOT 308, zaczyna się od maski i poprowadzona jest konsekwentnie przez całe nadwozie. Kierunkowskazy wykonane w technologii LED, wbudowane w lusterka boczne, potwierdzają, że piękny design może się łączyć z wysoką jakością.
Chromowane obramowania całości szyb w wyższych wersjach tego modelu nadają mu elegancji. Kształt tylnej szyby bocznej podkreśla solidny charakter NOWEGO PEUGEOT 308.
Dolna część klapy bagażnika, której krzywizna wpisuje się w ciągłość linii dolnej partii nadwozia, przywodzi na myśl elegancję concept caru SR1. Druga pozioma linia poszerza tył auta i podkreśla nisko umieszczony próg załadunku.
Tylne światła wzmacniają wygląd high tech i dynamiczny design. Mają charakterystyczny dla PEUGEOT wygięty kształt z potrójnym „śladem pazurów” uzyskanym dzięki odpowiedniemu układowi świateł LED. Po raz pierwszy w segmencie C są oferowane we wszystkich wersjach wyposażenia.
Nowoczesne, technologiczne wnętrze, które zachwyca czystością linii
„Po zajęciu miejsca w kabinie odkrywamy świat nowatorskiej stylistyki, która w segmencie samochodów kompaktowych oferuje niespotykane rozwiązania ergonomiczne: innowacyjna i intuicyjna w obsłudze deska rozdzielcza - PEUGEOT i-Cockpit”.
Vincent Devos, Product Manager NOWEGO PEUGEOT 308
NOWY PEUGEOT 308 oferuje innowacyjne rozwiązanie - PEUGEOT i-Cockpit. W jego skład wchodzą cztery elementy: kompaktowa kierownica zapewniająca intensywne doznania z jazdy, umieszczone wysoko zegary umożliwiające odczyt informacji bez odrywania wzroku od drogi, atrakcyjnie zaprojektowana środkowa konsola i intuicyjny w obsłudze, duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7’’.
PEUGEOT i-Cockpit zwraca uwagę czystością formy i zaawansowaniem technologicznym.
Dynamiczne, płynne i uporządkowane linie tablicy przyrządów pozwalają jednym rzutem oka ogarnąć całość informacji. Gładka powierzchnia deski rozdzielczej, w całości pokrytej miękkimi materiałami, rozciąga się aż do przedniej szyby.
Deska rozdzielcza jest niemal całkowicie pozbawiona przełączników i przycisków, co w połączeniu ze szlachetnymi wykończeniami daje efekt niespotykanej na rynku czystości stylistycznej. Duży ekran dotykowy 9,7’’ (w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia), otoczony linią nawiewów powietrza, został wykończony wysokiej jakości, matowo wykończonym chromowanym kołnierzem. Pokrętło głośności, przypominające wyglądem rozwiązania stosowane w wysokiej klasy sprzęcie audio, otoczone pierścieniem białego światła, przykuwa uwagę czystością formy odzwierciedlającą technologiczne zaawansowanie. Znajdujący się poniżej odtwarzacz CD został wbudowany w cienką, chromowaną listwę. Przełączniki umieszczone na konsoli środkowej i przednich drzwiach są atrakcyjnie wykończone matowymi, chromowanymi elementami. Już na etapie projektowania wszystkie, wykonane ze szlachetnych materiałów części, zostały idealnie wkomponowane we wnętrze kabiny, w sposób zapewniający perfekcyjne połączenie poszczególnych elementów. Doskonale widać to na przykładzie głośników dostępnych w opcji Hi-Fi DENON.
W kabinie zastosowano również wysokiej jakości materiały wykończeniowe i tapicerkę. Już w drugim poziomie wyposażenia kierownica jest pokryta skórą i wykończona w kolorze fortepianowej czerni i matowym chromem. Siedzenia mogą być pokryte tapicerką ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą lub dostępną w opcji skórą Nappa. Pasażerów NOWEGO PEUGEOT 308 czekają unikalne wrażenia stylistyczne.
Wysoko umieszczony zestaw zegarów został idealnie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Poszczególne elementy są zwrócone do kierowcy, co w połączeniu z wysoko umieszczoną środkową konsolą potęguje „efekt kokpitu”.
Zegary zaprojektowano z troską o detal. Symetryczne rozmieszczenie tarcz, ale także ruch wskazówek ułatwia odczyt informacji. Układ ten pozwala skupić uwagę kierowcy na górnej części zespołu wskaźników, bez odrywania oczu od drogi. W najwyższych wersjach wyposażenia pojawiają się chromowane wskazówki oraz obramowania prędkościomierza i obrotomierza. Tarcze tych wersji są wyposażone w specjalną podziałkę i funkcję „black panel”, dzięki której kontrolki i cyfry nie są widoczne po zatrzymaniu samochodu.
PEUGEOT i-Cockpit - wyjątkowe doznania z jazdy
Unikalne doznania z jazdy
„Po bardzo cenionych przez klientów modelach 3008, 208, 2008, innowacyjne rozwiązanie miejsca kierowcy w samochodach PEUGEOT stało się znakiem rozpoznawczym Marki. PEUGEOT i-Cockpit nowej generacji 308 jest tego kolejnym dowodem”.
Xavier PEUGEOT, Dyrektor ds. produktu PEUGEOT
PEUGEOT i-Cockpit oferuje nowego rodzaju wrażenia z jazdy dzięki intuicyjnej obsłudze i interakcji z wszystkimi naszymi zmysłami. Obsługa NOWEGO PEUGEOT 308 jest prosta i intuicyjna.
Kompaktowa kierownica (351 mm x 329 mm) poprawia zwrotność i potęguje doznania z jazdy. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego jest precyzyjne i zapewnia doskonałe wyczucie drogi oraz manewrowanie w mieście.
Zastosowanie dużego ekranu dotykowego o przekątnej 9,7’’ umożliwiło skupienie wielu funkcji w jednym miejscu. Z jego pomocą możemy obsługiwać następujące elementy wyposażenia: klimatyzację, systemy wspomagające prowadzenie, multimedia, telefon, PEUGEOT Connect Apps oraz parametry użytkowania samochodu. Dzięki siedmiu przyciskom bezpośredniego dostępu do najważniejszych funkcji obsługa ekranu dotykowego jest bardzo intuicyjna.
PEUGEOT i-Cockpit stanowi mocny atut, dzięki któremu NOWY PEUGEOT 308 będzie stanowił atrakcyjną alternatywę dla nabywców poszukujących samochodu w segmencie C.
(szczegółowy opis na str. 19)
Know-how PEUGEOT by zapewnić modelowe zachowanie na drodze
„Nowa platforma modułowa EMP2 potęguje radość z jazdy. Znaczne zmniejszenie masy pojazdu wpływa na poprawę dynamiki i zwrotności NOWEGO PEUGEOT 308”.
Laurent Declerck, Dyrektor projektu NOWEGO PEUGEOT 308
Wyjątkowe wrażenia z jazdy NOWYM PEUGEOT 308 to wynik wieloletniego doświadczenia i know-how PEUGEOT w zakresie układów jezdnych, a także zastosowania nowej platformy EMP2, zapewniającej doskonałe parametry samochodu.
Zmiana rozmieszczenia podzespołów mechanicznych oraz zmniejszenie wysokości nowego modelu pozwoliły na obniżenie środka ciężkości o 20 mm. Zyskały na tym stabilność nadwozia i właściwości aerodynamiczne. Wraz z nową platformą pojawiło się nowe zawieszenie (typu pseudo McPherson z przodu oraz belka skrętna z tyłu) o zmniejszonej masie. Optymalizacja układu jezdnego pozwoliła na zmniejszenie promienia skrętu o 30 cm (średnica min. to 10,4 m), co zapewnia wręcz modelową zwrotność auta. Innowacyjna konstrukcja amortyzatora tylnego przechodzącego przez ramię wahacza poprawia jego sprawność, z korzyścią dla komfortu i zachowania na drodze.
Całość wprowadzonych rozwiązań – innowacyjna konstrukcja, obniżona masa, skrócone zwisy przedni i tylny, obniżenie środka ciężkości, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, kompaktowa kierownica, mocne hamulce i zastosowane opony - w połączeniu z know-how PEUGEOT w dziedzinie budowy układów jezdnych zapewniają NOWEMU PEUGEOT 308 wręcz wzorcowe zachowanie na drodze. W efekcie mamy do czynienia z niezwykłym połączeniem zwrotności, komfortu i doskonałego trzymania się drogi.
Systemy wspomagania prowadzenia
NOWY PEUGEOT 308 dysponuje licznymi systemami wspomagającymi prowadzenie, dzięki którym jazda staje się bardziej komfortowa i bezpieczna.
Dostępny w opcji Pakiet aktywny tempomat obejmuje trzy systemy wykorzystujące radar umieszczony z przodu samochodu:
• Aktywny tempomat: Jest to ogranicznik / regulator prędkości o poszerzonych funkcjach.
• Układ ostrzegania przed ryzykiem kolizji: Sygnał świetlny i dźwiękowy informuje kierowcę o konieczności hamowania w celu uniknięcia kolizji.
• Układ wspomagający nagłe hamowanie: W razie zagrożenia kolizją następuje automatyczne uruchomienie układu hamulcowego w celu uniknięcia zderzenia lub zmniejszenia jego skutków.
Aby zapewnić wszystkim użytkownikom wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa, NOWY PEUGEOT 308 został wyposażony w standardzie lub opcji w liczne systemy: monitor martwego pola, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania podającą obraz na duży kolorowy ekran, System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML, system Park Assist (dostępny na wiosnę 2014) , itd.
(szczegółowy opis na str. 20 )
Nowoczesny samochód - dostęp do usług on-line
NOWY PEUGEOT 308 oferuje dostęp do usług i aplikacji on-line - PEUGEOT Connect Apps - a także wprowadza nową aplikację: Coyote. Usługa ta pozwala dzięki udziałowi ponad 2 milionów użytkowników w Europie na ostrzeganie w czasie rzeczywistym o niebezpiecznych miejscach.
NOWY PEUGEOT 308 oferuje szeroki wachlarz usług on-line. Prowadzone są obecnie prace nad specjalną aplikacją, pozwalającą pobrać na smarfton dane dotyczące samochodu (lokalizacja, przebieg, zużycie paliwa, działanie wskaźników, itd.). Będzie ona dostępna na wiosnę 2014 r. Dane te będą mogły zostać wykorzystane do zaoferowania praktycznych usług, takich jak prowadzenie do miejsca, w którym znajduje się samochód, przekazywania informacji o zbliżających się przeglądach, opracowania statystyk tras, itd.
Informacje te będą również przekazywane na przeznaczony dla klientów portal ‘My PEUGEOT’.
Do cyfrowej instrukcji obsługi NOWEGO PEUGEOT 308 jest również załączona aplikacja na smartfony ‘Scan my PEUGEOT’. Wykorzystuje ona system rozpoznawania obrazów, dzięki czemu kierowca może błyskawicznie znaleźć wyjaśnienie sposobu działania danego elementu wyposażenia lub funkcję kontrolki ostrzegawczej.
(szczegółowy opis na str. 21 )
Ambitna strategia jakości
NOWY PEUGEOT 308 jest konkretnym przykładem przyjętej kilka lat przez Markę strategii zakładającej podnoszenie standardów wyposażenia samochodów. Przyjęte założenia techniczne podporządkowane zostały wymogowi zapewnienia jakości pod każdym względem: designu, doboru materiałów, spasowania poszczególnych części, parametrów akustycznych i trwałości.
NOWY PEUGEOT 308 z powodzeniem przeszedł przez liczne testy jakości podczas eksploatacji, pokonując przed swoim rynkowym debiutem m.in.: 2,5 miliona kilometrów na drodze, a także 2 500 godzin testów na próbnych stanowiskach wibracyjnych wyposażonych w 4 siłowniki oraz odtwarzających różne warunki klimatyczne, 250 000 cyklów działania klimatyzacji, 4,3 milionów dotknięć ekranu dotykowego.
(szczegółowy opis na str. )
Wyprodukowany we Francji
NOWY PEUGEOT 308 będzie produkowany w zakładach w Sochaux. Natomiast francuskie zakłady w Trémery i Douvrin dostarczą wszystkie zespoły napędowe.
Po raz pierwszy NOWY PEUGEOT 308 zostanie zaprezentowany na Salonie Samochodowym we Frankfurcie 10 września 2013 r., a jego sprzedaż rozpocznie się we Francji 12 września br.
Docelowo ma być również produkowany w Chinach.
Popularne posty
-
i po przenosinach ... ZAPRASZAMY na nowe FORUM, POD NOWYM ADRESEM www.peugeotklub.pl . Informacja dla Klubowiczów PS. Logujemy się...
-
Zapraszamy do odświeżonej strony wideo-bloga Peugeot Klub Polska Peugeotomania.pl Rafał307 i Dekagram
-
Ważna aktualizacja... Mamy, Nowy, krótszy link do klubowej strony Google+ ( obok tego znanego) https://plus.google.com/+PeugeotKlu...