Peugeot na powietrze.... Rewolucja na drogach ?

Peugeot od wielu lat stawia na ekologię. Kolejna hybryda proponowana przez PSA, to auto na azot… Zbliżamy się więc do futurystycznej wizji pojazdów na powietrze…
Zbliżamy się realnie, bo na targach w Genewie Peugeot zaprezentuje swój koncept. To wspólne dzieło Peugeota i BMW.
System napędowy o nazwie Hybrid Air to również alternatywa dla systemu hybrydowego opartego na kumulowaniu energii w akumulatorach. Tu energia ma wędrować do specjalnego zbiornika ze sprężonym azotem.
Oszczędności? Odpada nam montaż baterii, a więc pojazd pozwoli na inne wykorzystanie miejsca, które dotychczas zajmowały akumulatory. Taki pojazd stanie się lżejszy.
Podstawa sytemu oczywiście pozostanie silnik spalinowy, który jednak w tym nowym rozwiązaniu ma współpracować z dwoma silnikami hydraulicznymi. Energia z tych dwoch silnikow kumulowana będzie w tzw. akumulatorze ciśnieniowym.

W założeniu, przy rozwijanej prędkości do 70 km/h, system Hybrid Air pozwoli na wyłączenie silnika benzynowego, oszczędności w spalaniu, jak też zdecydowana poprawę emisji CO2. Przy podjazdach pod górkę lub podczas przyspieszania wlączą się oba systemy napędowe, które umożliwią uzyskanie niezbędnej mocy do utrzymania szybkości.
Taki hybrydowy system wg projektantów ze spółki Peugeota i BMW pozwolić ma na zmniejszenie zużycia paliwa do 2 litrów na 100 km.

Na razie taki napęd można zamontować tylko w małych autach. Peugeot na razie zainstalował go w modelu 208. Samochód ma emitować tylko 72 g CO2/km, w porównaniu do jednostki benzynowej, które emituje 104 g CO2.

Kiedy produkcja? Peugeot optymistycznie zakłada ,ze już w 2016 roku. Spokojniej wypowiada się przedstawiciel BMW, wskazując, że projekt wymaga jeszcze dopracowania.
Peugeot walcząc o rynek śpieszy się. Na rynku francuskim ma się całkiem dobrze konkurent Toyota Prius.

Wspólny projekt Peugeota i BMW jest jednak oszczędniejszy.
Konkurencja nie śpi i po prostu jest na europejskim rynku. Nad podobną technologią pracują też Anglicy z Brunel University School of Engineering and Design w Londynie.

Popatrzcie sami, jak to działa:
LINKI:
*Hybrid Air, an innovative full hybrid gasoline system: Hybrid Air, an innovative full hybrid gasoline system

* prezentacja pdf nr 1
* prezentacja pdf nr 2

źródło: http://www.psa-peugeot-citroen.com

i tutaj:



Popularne posty